درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:33   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44801صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 14 مهر 1399 - 10:13
مدیریت بحران: جدول استراتژی ها و تاکتیک های پاسخ به رسانه های مختلف
نویسندگان: استیو دان - شیلا گان ام بی ای - پس از تعیین پیام‌های کلیدی خود، باید آن ها را برای جامعه، مشتریان و ذینفعان خود مطرح نمایید. کانال های رسانه ای متفاوتی وجود دارند که از طریق آن ها می‌توانید پیام‌های خود را به جامعه ابلاغ نمایید. جدول زیر انواع رسانه‌ها و آنچه که ارتباطات باید برای آن ها آماده باشند را نشان می‌دهد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| پس از تعیین پیامهای کلیدی خود، باید آن ها را برای جامعه، مشتریان و ذینفعان خود مطرح نمایید. کانال های رسانه ای متفاوتی وجود دارند که از طریق آن ها میتوانید پیامهای خود را به جامعه ابلاغ نمایید. جدول زیر انواع رسانهها و آنچه که ارتباطات باید برای آن ها آماده باشند را نشان میدهد.

 

 

انواع رسانهها

استراتژی

تاکتیکها

رسانههای چاپی سنتی

به منظور تهیه پاسخ رسانهای خود، خبرها را زیر نظر بگیرید.

پیامهای مهم را آماده کنید و کانالهای نشر و مجلات را برای هدف قرار دادن مشخص نمایید؛ در صورت نیاز اولویت بندی کنید.

- یک مطلب خبری را آماده کنید.

- یک کنفرانس یا نشست رسانهای برگزار کنید.

- به پرسشها سریعاً پاسخ دهید.

- روی سایت خود به سئوالات مهم پاسخ دهید تا خبرنگاران به یک منبع اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.

- به ضرب الاجل های کاری مطبوعات و خبرنگاران احترام بگذارید.

تلویزیون و رادیو

- هر آنچه که پخش میشود را زیر نظر بگیرید.

- با توجه به تناسب با ذینفعان و مخاطبان کلیدی خود، به اولویت بندی نشر و پخش مطالب خود بپردازید.

-پیام های کلیدی را آماده کنید.

- سخنگویان را برای موقعیت مربوطه و انتقال پیامهای مهم آماده و مهیا نمایید.

- اگردرباره موقعیت مربوطه اطلاعات کامل و کافی در اختیار ندارید، برای توضیح به میزانی که اطلاع دارید، بیانیهای مناسب را تهیه نمایید.

- سخنگویان را برای مصاحبه ها تامین نمایید.

- تصاویر، کلیپ های ویدئویی و صوتی را با توجه به تناسب موقعیت آماده نمایید.

رسانه اجتماعی

- کانالهای رسانه اجتماعی را به دقت زیر نظر بگیرید تا  از تشدید مشکلات جلوگیری کرده و به اطلاعات نادرست و غلط هم رسیدگی نمایید.

- از رسانههای اجتماعی برای ارتباط مستقیم با ذینفعان و مخاطبین استفاده کنید.

- از طریق مطرح کردن این که مردم ناراضی هستند و چگونه می خواهید مشکلات را برطرف کنید، به انتقادات و گلایهها رسیدگی کنید.

- از طریق رسانههای اجتماعی، پیامهای مهم و کلیدی خود را مطرح و ابلاغ نمایید.

درباره موقعیت بحرانی و اقدامات خود برای حل و رفع آن، اطلاعات به روز و جدید ارائه نمایید.

با استراتژی جامع رسانهای خود که پیش از بحران آماده کردهاید، حامیان خود را بسیج کنید- پیامهای مثبت آن ها میتواند از شما در برابر حملات و انتقادات در شبکه های اجتماعی دفاع کرده و آنها را خنثی نماید.

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      فعالیت (مثال2)

 

تحقیقاتی را درباره قطع و اتمام سرویسهایی که بر شرکت O2 و  شبکه های ریسرچ این موشنز بلک بری  در سال 2012  (شرکت سازنده گوشیهای تلفن همراه بلک بری )تاثیر گذار بوده است انجام دهید. دو شرکت را در رسیدگی و رفع بحرانهایی که با آن ها روبرو بودند مقایسه نمایید. آنها چه استراتژی و تاکتیکهایی را به کار گرفتند. آنها چگونه از رسانه اجتماعی برای ارتباط با مشتریان خود کمک گرفتند. چه پیامهایی را فرستادند؟ نتیجه کلی اقدامات و پیامهای آنها چه بوده است؟

 

در حالیکه باید ارتباطات و پیامهای خود را با انواع مختلف رسانهها متناسبسازی نمایید، مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که کیفیت محتوا و پیام باید مشخص و مرتبط باشد. ارتباطات باید:

ـ واقعیتهای موقعیت و وضعیت شما را توضیح دهد.

ـ آنچه  که شرکت برای رسیدگی به بحران در حال انجام است را مطرح نماید.

ـ نشان دهنده همدردی و درک ذینفعان و مخاطبینی باشد که متضرر شدهاند.

 

همچنین تشخیص زمان مناسب برای به عهده گرفتن مسئولیت و در صورت امکان، گفتن این که متاسف هستید، حائز اهمیت میباشد. این که بگویید متاسف هستید الزاماً بدین معنا نیست که شما به اشتباه خود اعتراف کردهاید یا مقصر هستید. این جمله نشان میدهد  که شما میدانید که در موقعیتی قرار دارید و در این شرایط رسانهها و مخاطبینتان شما را مسئول و مقصر میدانند و همچنین نشان میدهد که شما میخواهید به بهترین شکل ممکن به وضعیت موجود رسیدگی کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد